loading...
طراحی وب سایت
marjan بازدید : 2 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

 

1366575630_application-x-phpطراحي وب سايت به زبان PHP آسان، قدرتمند و انعطاف پذير است، در واقع اين زبان از بدو پيدايش به گونه اي طراحي شده تا برنامه نويسي با آن به شکلي کاملاً راحت انجام پذيرد و از زماني که ساختاري کاملاً شي گرا به خود گرفت در مقياس بسيار گسترده اي در نرم افزارهاي تحت وب مورد استفاده قرار گرفت. زبان برنامه نويسي PHP به شکل اعجاب انگيزي انعطاف پذير بوده و به راحتي مي توان آن را به هر کد جاوا يا HTMLي اضاف نمود، تنها با قرار دادن کد آن در بين تگ “<? Php” و “>?”. برخي از منتقدين بر اين باورند که همين سادگي در کدنويسي يکي از علل عدم استفاده برنامه نويسان از اين زبان مي باشد اما من شديداً با اين موضوع مخالفم، بدين منظور مهم است که از ابتدا با اين زبان به گونه اي صحيح آشنا شويم.

 

زيرساخت ها:

 طراحی وب سایت 

اولين قدم پياده سازي زيرساخت ها براي کدنويسي است، آسان ترين راه براي آماده کردن اين زير ساخت، نرم افزار XAMPP مي باشد که نسخه هاي مختلفي از آن براي اکثر سيستم عامل ها در دسترس مي باشد، با نصب اين نرم افزار تمام آنچه براي شروع کد نويسي با زبان PHP لازم داريد را بر روي کامپيوتر خود خواهيد داشت. تنها کافي است دکمه start از بخش پنل کنترلي XAMPP در کنار گزينه Apache و Mysql را زده تا نرم افزار آماده ي پردازش کدهاي نوشته شده توسط شما شود، شما مي توانيد فايل هاي خود را با پسوند .php در پوشه htdocs در محلي که XAMPP را نصب کرده ايد قرارداده و با اجراي آدرس localhost در مرورگر آنها را مشاهده و مورد بررسي قرار دهيد.

 

تنها راه براي اينکه بدانيد که چگونه اين فرآيند صورت مي پذيرد اين است که همين حالا دست به کار شويد و خودتان انجام دهيد، اگر تاکنون XAMPP  را نصب نکرده ايد همين حالا آن را دانلود و نصب نماييد، بعد از شروع به کار Apache (قلب نرم افزار XAMPP مي باشد که باعث تبديل سيستم شما به يک وب سرور ميگردد) قالباً از مسير C:\xampp\htdocs در ويندوز به پوشه اصلي وارد شويد، يک فايل متني جديد باز کنيد و با يکي از نرم افزارهاي ويرايشگر متن (به جز نرم افزار word ) متن زير را در آن بنويسيد:

 

نرم افزار کد نويسي:

 

قدم بعدي نصب يک نرم افزار جهت کدنويسي درآن است ، ابتدا يک نکته بگويم که هيچگاه از نرم افزار word براي کدنويسي استفاده ننماييد چرا که اين نرم افزار يک سري مقادير پنهان را در فايل شما ذخيره مي نمايد که براي کامپايلر زبان مفهوم نمي باشد، من از نرم افزارهاي مختلفي جهت کدنويسي استفاده کردم اما براي شروع نرم افزار Notepad++ در اولويت مي باشد.

 

نام گزاري فايل ها:

 

تمامي فايل هاي HTMLي که مي نويسيد بايد پسوند .php داشته باشند، اگر مي خواهيد در وب سايتتان از header،footer و يا حتي منوي يکسان در چندين صفحه استفاده نماييد ميبايست آنها را در يک فايل جداگانه ذخيره نماييد و سپس با يک تگ include آن فايل را در هر کجاي صفحه که مايليد فراخواني کنيد، بدين صورت هيچگاه نيازي به بازنويسي يا copy/paste کردن کدهاي تکراري نخواهيد داشت و کار به شکل سريعتري پيش خواهد رفت.

 

چارچوب اصولي:

 

استفاده از يک چارچوب خاص و از پيش تعريف شده بسيار الزامي است و چه بهتر که اين چارچوب خاص، يک سيستم مديريت محتوا باشد، در اين مرحله از شروع کار خيلي ها با عدم قرار گرفتن در يک چارچوب و اصول صحيح به بيراهه خواهند رفت و پروژه از همان شروع با شکست روبرو خواهد شد پس کمي به خود سختي دهيد اما نتيجه اي درست، سريع و قالب دار براي خود رقم زنيد. براي شروع کار با سيستم هاي مديريت محتوا wordpress را به شما پيشنهاد ميدهم و براي استفاده از يک چارچوب از پيش تعريف شدهa مي توانيد از CakePHP استفاده نماييد، سيستم هاي خوب ديگري هم مثل zend و joomla در دسترس شما هستند، تفاوت عمده بين سيستم هاي مديريت محتوا و چارچوب هاي از پيش تعريف شده در بخش مديريتي سيستم هاي مديريت محتواست که قابليت هايي همچون اضافه نمودن محتوا را به شما مي دهند البته که تفاوت هاي ديگري نيز وجود دارد اما در نگاه اول اين عمده تفاوت بين اين دو مي باشد، براي کسي که تازه با PHP آشنا شده بسيار مهم است که از يک چارچوب خاص پيروي کند، براي ورود به بازار کاري در اين زمينه اين تنها کافي نيست که شما بتوانيد کدهاي Header خود را در تمام صفحات با کد PHP فراخواني کنيد، به شما توصيه ميکنم از يک چارچوب از پيش تعريف شده مثل يک عصا استفاده کنيد تا در اين زمينه خوب به قدرت برسيد، آنگاه اين عصا را رها کرده و برپايه قدرت خود پيشروي کنيد.

 طراحی وب سایت 

شروع بازي:

 

بهره گيري از تجربيات ديگران راهکاري بسيار عالي نه تنها براي اين زبان بلکه براي تمامي زبانهاست. به وب سايت W3 School سري بزنيد و آموزش هاي موجود در اين وب سايت را بررسي بفرماييد، در صورتي که ميخواهيد قدم هاي خود را ريزتر و با موشکافي بيشتري برداريد مي توانيد متون راهنماي وب سايت php.net را مورد بررسي قرار دهيد، حتي اگر خواندن اين متون براي شما کمي دشوار بود از تالار گفتمان اين وب سايت که هزاران نفر در آن از تجربيات خود ميگويند بهره ببريد و پاسخ سئوالات خود را پيدا کنيد.

 

درباره به اشتراک گذاري کدهاي خود با ديگران خجالتي نباشيد و با به اشتراک گذاشتن کدها در بهبود و توسعه آنها کوشا باشيد، يکي از بهترين آموخته هاي من از زبان PHP همين هم فکري و مشورت با ديگر متخصصان در اين زمينه بوده که علاوه بر حل خيلي از مسائل، به پيشبرد اين علم بسيار کمک خواهد کرد،اين روند حتي به جذابيت هر چه بيشتر اين زبان مي افزايد. شما نيازي به گذاشتن وقت زياد براي آشنايي با تکنيک هاي مختلف براي رسيدن به يک نتيجه ي فوق العاده نداريد، فقط کافيست تا با تمرين به اين زبان بيشتر نزديک شويد و وقتي با قابليت هاي اين اسباب بازي بيشتر آشنا گشتيد تازه خود را در مقابل دنيايي از توانايي هاي برنامه نويسي خواهيد ديد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 65
  • بازدید کلی : 926